زانو پزشکی انتقال بیماری دانشگاه بیمارستان

زانو: پزشکی انتقال بیماری دانشگاه بیمارستان انتقال داده مشاهده تب کریمه کریمه کنگو

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز بازار خودرو تخلف جنجالی در ثبت سفارش واردات ماشین چگونه اتفاق افتاد؟

مجتبی خسروتاج مدیر شرکت توسعه تجارت در مصاحبه با روزنامه شرق در باره تخلفات انجام گرفته اطراف ثبت سفارش ماشین و احتمالات مطرح در این زمینه توضیحاتی داده است.

تخلف جنجالی در ثبت سفارش واردات ماشین چگونه اتفاق افتاد؟

تخلف جنجالی در ثبت سفارش واردات ماشین چگونه اتفاق افتاد؟

عبارات مهم : سیستم

مجتبی خسروتاج مدیر شرکت توسعه تجارت در مصاحبه با روزنامه شرق در باره تخلفات انجام گرفته اطراف ثبت سفارش ماشین و احتمالات مطرح در این زمینه توضیحاتی داده است.

تخلف جنجالی در ثبت سفارش واردات ماشین چگونه اتفاق افتاد؟

بخشی از این مصاحبه را می خوانید:

بعد از اعلام ممنوعيت ثبت سفارش و در وقت توقف ثبت سفارش گروهي موفق به ثبت درخواست هاي خود در سامانه مربوطه شدند. آيا چند كارمند آي تي مي توانند به راحتي در سايت ثبت سفارش نفوذ كنند و دست به تخلفاتي اين چنيني بزنند؟

درباره اين تخلف، به نظر من سؤال اساسی این است که نحوه تخلف چگونه بوده هست. به سه یا چهار روش ممکن است این تخلف انجام شده است باشد. اولين روش اينكه خود افراد فنی شرکت های واردکننده، توانسته باشند وارد سیستم شوند و بفهمند که سیستم چه ضعف هايي دارد یا بفهمند چطور می توان وارد سیستم ها شد و تغییراتی را در آن به وجود آورد؛ بدون اینکه کارفرما یا صاحب سیستم متوجه اين تغييرات بشود.

مجتبی خسروتاج مدیر شرکت توسعه تجارت در مصاحبه با روزنامه شرق در باره تخلفات انجام گرفته اطراف ثبت سفارش ماشین و احتمالات مطرح در این زمینه توضیحاتی داده است.

امكان دیگر اين است كه کسانی که معماری سیستم را نوشته اند و امروز ديگر با وزارت صمت همكاري نمي كنند، خبر دارند که ضعف ها و اشتباهات سیستم کجاست و واردکنندگان توانسته باشند با واسطه هایی، به نويسندگان معماري سامانه نزديك شوند و با كمك آنها اين تخلف را انجام دهند. ممکن است همین شرکتی كه مسئولیت نگهداری از سامانه را دارد، در اين كار دست داشته باشد يا اينكه ارتباطی بین واردکنندگان ماشین با افرادی که آی پی دارند و به اطلاعات دسترسی دارند، برقرار شده است باشد. زيرا پرسنل اداری در کل ادارات صنعت و معدن تمام استان ها به دليل نيازي كه اين سامانه به اصلاح درخواست‎هاي ثبت شده است مشتريان دارد، آي پي دارند. ولی اینکه واقعا تخلف چگونه انجام شده، شاید باید نهادهای اطلاعاتی و امنیتی پشت صحنه را کنترل و نظارت کنند و ببینند داستان چه بوده و چه اتفاقی رخ داده است.

البته این مسئله جهت ما واقعا ناشناخته نبود. زيرا اين تخلفات را به حراست وزارتخانه به صورت گزارش های موردی منعکس کردیم. آنها هم یک بررسی دقیق، کارشناسی و فنی کردند. حراست وزارتخانه به شش هزار و 481 مورد تخلف در سامانه ثبت سفارش رسید که در یک نامه رسمی با امضای خود من جهت شرکت تعزیرات و گمرکات کشور ارسال شد. گفتیم این شش هزارو 481 مورد، مواردی است که ما در سیستم خود ثبت سفارش نکرده ایم. این را که اين ثبت سفارش ها چطور انجام شده است هست، نمی دانیم.

چطور متوجه شدید که ثبت سفارش غيرواقعي و در واقع تخلف در سامانه رخ داده است؟

گمرکات گناوه و بوشهر مکاتباتی را با ما شروع کردند. از ما استعلامی کردند. آنها به چند مورد تخلف قاچاق برخورده بودند و از قاچاقچی پرسیده بودند که این کالا را چگونه وارد کردید. قاچاقچیان اعلام کرده بودند كه در این شماره ثبت سفارش، این واردات را انجام داده اند.

تخلف جنجالی در ثبت سفارش واردات ماشین چگونه اتفاق افتاد؟

بعد که گمرکات از ما استعلام کردند، همکاران ما در اداره ثبت سفارش فهمیدند که شماره اعلامي قاچاقچيان، شماره ای نیست که ما داده باشیم. بنابراین با یکسری مکاتباتی که گمرکات استان بوشهر انجام دادند، سرنخ اين تخلف كشف شد. گمركات بوشهر فهمیدند که بعضی از افراد خودروهایی را ترخیص می کنند که به ظاهر این خودروها ثبت سفارش شده است هست؛ در حالی که این ثبت سفارش را ما انجام نداده بوديم. بعد باز با خود افرادی که در این زمینه تخصص دارند، مشورت كرديم.

چند مورد سامانه بین ما و گمرک و مراکز داده وجود دارد كه همه اين سامانه ها کنترل شد و دیدند که برخي ثبت سفارش ها با روش های غیرمتعارف صورت گرفته است و متعلق به ما نیست.

مجتبی خسروتاج مدیر شرکت توسعه تجارت در مصاحبه با روزنامه شرق در باره تخلفات انجام گرفته اطراف ثبت سفارش ماشین و احتمالات مطرح در این زمینه توضیحاتی داده است.

به هرحال ما در بهمن ماه سال گذشته با امضای خود من، به گمرکات و تعزیرات عنوان اين تخلف را اعلام كرديم. طولاني شدن اعلام اين تخلف هم به این علت بود که ما از خرداد ماه نخستین مکاتبات را شروع کردیم. اسناد اين مكاتبات وجود دارد. ما از خرداد به حراست اطلاع دادیم. حراست هم موظف بود مراتب را به نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور که می توانند به پشت صحنه پیگیری كنند، منعكس كند كه اين كار انجام شد. در نهايت زمانی که گمرکات پیگیری کردند، مشخص شد که از شش هزارو 481 موردي كه در گزارش ما ذكر شده، هزارو 939 مورد از كالاهاي ثبت سفارش صوري، ترخیص شده است ولی مابقی اصلا به گمرکات اظهار نشده است.

در دهه هاي گذشته هميشه رسم بوده كه افراد مي آيند و درخواست واردات مي كنند. شماره ثبت سفارش مي گيرند ولی در عمل ممكن است ارز يا ريال آن جور نشود و به هر دليلي خريدار و واردكننده احساس كنند كه بازار اشباع است و نياز به واردات ندارد. زيرا فرم هاي ثبت سفارش يك اعتباري دارد. در دو دهه گذشته ثبت سفارش تا شش ماه اعتبار داشت ولی مهلت اعتبار ثبت سفارش در حال حاضر به سه ماه رسيده هست. بنابراين در سال هاي گذشته ميزان ثبت سفارش از ميزان واردات قطعي بالاتر است زيرا فرد مجوز مي گيرد ولی اين به آن معني نيست كه حتما به ثبت سفارش ها عمل كند. ما در خرداد ماه كه متوجه شديم مشكلاتي در سيستم ثبت سفارش هست، به تدريج به حراست پرسشها را منعكس كرديم.

تخلف جنجالی در ثبت سفارش واردات ماشین چگونه اتفاق افتاد؟

حراست مجبور شد تيم فني از وزارتخانه بياورد. يك مورد در دي ماه و يك مورد در بهمن ماه گزارشاتي ارسال شد. شش هزارو 481 شركت كه مشمول بر شركت هاي نماينده رسمي و غيررسمي و افراد حقيقي بودند و اين تخلف را انجام دادند، شناسايي شدند. امسال با گزارش به دستگاه قضائي، پرونده اين افراد رسيدگي مي شود. دستگاه قضائي شركت هاي متخلف يا كساني كه ممكن است در اين عنوان دستي داشته باشند را شناسايي مي كند و آنچه رخ داده براي مردم بيان خواهد شد.

آنچه من مورد نیاز مي دانم بگويم اين است كه اطلاعات منتشرشده در رسانه ها و فضاي مجازي با آنچه در عمل رخ داده هست، خيلي تفاوت دارد. نوع انعكاس عنوان در جامعه طوري بوده كه همه فكر مي كنند كالاها با ارز دولتي وارد شده است هست. در سه تا چهار سال گذشته ارز ماشین به وسیله خود متقاضي تأمين مي شد و هيچ گاه ارز بانكي به اين كالا نمي دادند. البته اين روند تا قبل از 22 فروردين امسال حاكم بود، بعد از 22 فروردين چون سيستم ارزي كشور عوض شد، برخي واردكنندگان ماشین توانستند ارز دولتي بگيرند. تا قبل از اين تاريخ، واردات ماشین با ارز متقاضي انجام مي شد و خود متقاضي از صرافي ارز تهيه مي كرد.

بر اساس اعلام گمركات، هزارو 939 مجوزي كه در سامانه ثبت سفارش به صورت غيرقانوني ثبت شده است بود، حقوق و عوارض گمركي خود را پرداخت كرده بودند. شركت هاي واردكننده ماشین همواره از ما شكايت مي كنند كه آیا ما را به عنوان متخلف اعلام كرديد و از ما شكايت كرديد. ما كه همه حقوق را پرداخت كرده ايم و عوارض را به دولت داده ايم. ما عموما به اين افراد پاسخ مي دهيم كه صرف نظر از اينكه حقوق و عوارض گمركي را داده ايد، در سيستمي كه وظيفه آن يك وظيفه حاكميتي است و بايد نظام وارداتي كشور را كنترل كند، به هر شكلي دستكاري كرديد و اين تخلف هست. از اين بابت متخلف هستيد و رفتارتان از مصاديقي است كه مي تواند عنوان قاچاق به آن تعلق بگيرد.

حتي اگر مدعي باشند كه قصد عمل به تعهداتشان را دارند-كه البته هستند و در جلسات پيش من آمده اند و اعلام كرد ه اند كه ما تعهد داشتيم و مجبور شديم به تعهداتمان به مردم عمل كنيم- ولی پاسخ ما اين بوده كه بايد از راه درست اقدام مي كرديد. اينكه واردكنندگان تخلفي مي كنند، براي ما قابل قبول نيست. ما مدعي هستيم كه آیا در سيستم دستكاري و تخلف كرديد. ثبت سفارش قانوني يكي از فرايندهاي واردات است كه برخي در آن تخلف كرده اند؛ بنابراين مشمول قوانين قاچاق مي شوند.

خبرآنلاین

واژه های کلیدی: سیستم | ماشین | واردات | ثبت سفارش | گمرکات استان | بازار خودرو

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه